Google vs. Facebook, continued

 Frka između internet džinova se nastavlja...

 Poslednja zvrčka je guglova odluka da ugasi fejsbukovim korisnicima mogućnost da pronađu prijatelje preko njihovih Gmail naloga.

 

 Kako iz Gugla kažu, sve se desilo zbog nevoljnosti uprave fejsbuka da dozvole isto guglovim korisnicima, da mogu da vide podatke fejsbukdžija.

 Guglov argument je mora se priznati opravdan mada je za njihove korisnike verovatno gnavljenje. Fejsbuk, Tviter i ostali socijalni sajtovi su dobri onoliko koliko se dobro možemo povezati u okviru njih, a povezivati se sa jednim po jednim prijateljem nije samo dosadno nego i mnogo neproduktivno.

 

Najbezbolnija prečica kontra ove odluke je importovanje adresara na Jahu ili Majkrosoft nalog i povezivanje sa Fejsbukom.

 

više na techcrunch.com

Fejsbuk pošta

 Fejsbuk u ponedeljak organizuje konferenciju za štampu, a po internetu uveliko govori da će predstaviti svoj mail servis.

 

 Povod za konferenciju je suptilno naglašen na pozivnici koja sadrži Fejsbuk logo u koji je inaugurisana i reč "inbox" :)). Sa nekim novim fič'rima, Fejsbuk želi da se uhvati u koštac sa vašim trenutnim mail-provajderom.

 Iz kompanije se još nisu oglasili po pitanju ovih spekulacija i postoje alternativna objašnjena u vezi razloga za održavanje bitne konferencije, neki kažu da spremaju chat servis za mobilne uređaje...

Ali, recimo da stvarno spremaju da udju na tržište mail provajdera, da li od ponedeljka ili bilo kada u budućnosti - da li bi mogli predstavljati pretnju za sadašnje vladaoce na toj sceni? Da li će korisnici Fejsbuka nastaviti da koriste svoje stare mail naloge ili će se brže-bolje prešaltati na fb-ov?

Sa 500 miliona korisnika, čak i vrlo mali odziv bi doneo ogroman broj juzera mada je i dalje vrlo teško poverovati da bi mogli potpuno dominirati tržištem.

 Već su vodeće mesto za povezivane prijatelja na internetu, i dodavanje standardnih mail servisa POP, IMAP, atačmenta, forvardovanja i "@facebook.com" adrese bi verovatno dovelo do toga da mnogi korisnici penzionišu svoje jahu, windows live, hotmejl, aol i gmail naloge.

Za Fejsbuk, ovo bi bio veliki ćeif, svi od ovih konkurenata imaju jako popularna mail rešenja. Štaviše, kombinujući socijalno umrežavanje, čet i i-mejl Fejsbuk bi postao de facto glavni čvor onlajn komunikacije. 

 


Doduše, male su šanse da će Facebook Messages ikad biti korišćen za profesionalnu korespodenciju. Već su zabranjeni u mnogim korporativnim okruženjima i smatra se za ubicu efikasnosti tijekom radnog vremena kao i potencijalni sigurnosni rizik za velike IT sisteme.

Čak i kada zapostavimo gorenavedeno, teško je zamisliti ikoga da obavlja ozbiljan posao putem Fejsbuk naloga. Na primer, da li bi čovek koji konkuriše za posao izgledao ozbiljnije kada šalje biografiju preko Gmail-a ili Fejsbuka?

Jasno je da Fejsbuk želi da postane svačija osnovna internet kontakt lista otkad su predstavili social graph aplikaciju, pokušaj da se sjedine mnogi fidovi sa različitih mreža.

Reč "Facebook" i dalje najjače asocira na deljenje fotografija i igranje Farmvila i otresanje od te reputacije će biti vrlo težak posao.

Mogli bi, ako im to bude dovoljno da postanu lider u mejlovanju medju prijateljima i porodicom, ali za ozbiljnije dopiske će verovatno nikad postati prvi ili bilo koji izbor.

$#*! My Dad Says

Nakon što je krajem 2009. Džastin Halpern pretočio svoju tviter stranicu shitmydadsays u knjigu, bilo je pitanje vremena kada će i neko sa televizije ili iz Holivuda odlučiti da odreši kesu.

Stranica koja je za jako kratko vreme postala fenomen, uglavnom zahvaljujući ritvitovima selebritija (Rob Kordri, Džon Stjuart, Kristen Bel) je dobila i svoju ekranizaciju na televiziji CBS sa Vilijamom Šetnerom u glavnoj ulozi.

 

trailer

IMDb

 

eksplozija lokacijskih mreža?

Prema istraživanju sajta Pew Internet, 4% Amerikanaca koristi lokacijske mreže



Sudeći po brojkama koje su objavljene posle ovog istraživanja može se reći da je eksplozija još uvek u svojoj najranijoj fazi :).

Prvi izveštaji Pew Research Center-a o "geosocijalnim" iliti lokacijskim servisima pokazuju da "4% odraslih koji koriste internet, koriste servise kao što su Foursquare ili Gowalla koji im omogućavaju da podele svoju trenutnu lokaciju sa prijateljima ili sa kime god ko je u blizini. Svakog dana 1% korisnika interneta koristi ove servise."

 

 To nije mnogo ali očigledno da je u pitanju trend u porastu. U međuvremenu, Pew su zaronili u podake koji su sakupljeni u telefonskim intervjuima sa 3001 Amerikancem starim 18 ili više godina, i zabeležili su da:
 
- Ljudi koji najčešće koriste ove servise su odrasli stari od 18-29 godina od kojih su 8% korisnici lokacijskih mreža, duplo veći udeo od sledeće po veličini grupe, 30-49.
- Muškarci ih duplo više koriste (6% prema 3%) od žena.
- Hispano-amerikanci, 10% njih, koriste geosocijalne servise duplo više od onlajn crnaca a samo 3 procenta belaca ih koristi.
 
 Pew su ukazali na nekoliko stvari koje treba znati da bi se ovaj izveštaj realnije sagledao:
 
"Mogućnost da se sa drugima podeli svoja lokacija je servis koja je nedavno dodat na mnogim poznatim sajtovima kao što su Facebook ili Twitter. Moguće je da su granice između različitih servisa postale veoma mutne pa je anketiranima bilo teško da naznače koji su tačno softver koristili, posebno na svojim pametnim telefonima. Zna se da su u poslednje vreme aplikacije preuzele vođstvo u odnosu na browsere pa se dešava da ih ljudi koriste ni ne znajući kojim servisima se služe."
 

O novoj majspejsovoj strategiji

 Dosad ste verovatno čuli, novi Majspejs dolazi!!! 

Ne samo da je redizajniran nego označava početak kompletno novog pravca i strategije nečega što je u ne tako dalekoj prošlosti važilo za najbitniju socijalnu mrežu.

Kako oni kažu, novi majspejs bi trebao da bude transformacija iz "mesta za prijatelje" u "destinaciju za društvenu zabavu".

Profili, liste prijatelja i njuzfidovi će ostati tamo gde su bili ali se majspejs više neće koncentrisati na te stvari. Umesto toga, fokusiraće se na  "generaciju Y", na izvođače i zabavu koju ona preferira :). Nove opcije kao što je "Topic Pages" će pomagati korisnicima da lakše prate omiljene tv serije, muzičare, glumce i video igre.

 Majspejs uvodi i novu kategoriju korisnika - kustos. Ljudi koji prikažu veliko zanimanje ili znanje u nekoj popularnoj oblasti mogu dobiti status kustosa koji im pruža pristup mnoštvu alata za lakši pristup multimedijalnom sadržaju sajta i komunikaciju sa fanovima specifične subkulture.

Kompanija veruje da će se korisnici nakon povezivanja sa aktivnim kustosima daleko više angažovati u aktivnostima na Majspejsu.

"Fokusiraćemo se na četiri ključna ponašanja korisnika - otkrivanje, sakupljanje, povezivanje i stvaranje." kaže jedan od CEO-va. Majspejs želi da njihovi korisnici brzo dolaze do novih i interesantnih sadržaja preko Topic Pages-a, preporuka i njuzfida. Takođe žele da ohrabre kustose da ljudima olakšaju pronalazak sadržaja putem Topic Pages-a i Entertainment Hub-ova

 Povezivanje fanova, kustosa i zabavljača je treća i ključna stavka u praksi koju Majspejs otpočinje dok je stvaranje nešto što korisnici već rade sa svojim profilima. U Majspejsu znaju da je većina profila krajnje neukusno i kič dizajnirana pa zato ohrabruju ljude da se prebace na mnogo čistiji izgled, 3.0 dizajn sa mnogo hip dizajniranih tema.

 

  Redizajn izgleda kao potvrda nečega što smo već dugo vremena znali, snaga Majspejsa je u zabavi a ne u socijalnom mreženju. Odavno su izgubili tehnološku bitku sa Fejsbukom ali izgleda da tek sad shvataju da moraju da izadju iz njegove ogromne senke da bi napravili neki bitan zaokret.

 Nova strategija nosi prilično velike rizike. Najveći je što su se u neku ruku već pozicionirali kao proizvod za manju ciljnu grupu, generaciju Y. Drugim rečima, imaju mnogo manju bazu potencijalnih korisnika od Fejsbuka pa čak i Tvitera. Kao što sam ranije rekao, Majspejs je izgubio rat sa fejsbukom odavno.

Izvori bliski sajtu kažu da je kompanija jednostavno morala da posegne ka promeni jer bi da je ostala na starom bila osuđena na propast. Po novom dizajnu se vidi da su najzad shvatili ko su zaista posetioci Majspejsa i zašto su tu. Današnja mladež se međusobno povezuje putem Fejsbuka ali zabavne sadržaje i dalje pronalaze na Majspejs.

 

Iako nema garancije da će nova strategija okrenuti vodenicu na njihovu stranu, kombinacija bolje koncentrisanog nastupa i novog i trendi :) dizajna daje nadu da bi Majspejs mogao biti sposoban da napravi jedan opasan povratak. Najveća prepreka će biti kako ubediti ljude da im daju drugu šansu. 

 

novi tviter!!!1

 Od Pitagore do Darena Aronofskog, zlatni presek - popularna ne-baš-matematička konstanta koja se nalazi u svemu, od umetnosti do arhitekture je prešla veliki put da bi pre nekih mesec dana poslužila kao baza za novi dizajn glavne strane Tvitera.

Kreativni direktor ovog projekta Dag Boumen je izjavio: "Za radoznalce imam samo da poručim da nismo ostavili proporcije slučajnosti. Ovo se naravno odnosi samo na najosnovniju verziju interfejsa. Ako je prozor vašeg brauzera širi, pano sa detaljima će se proširiti da obezbedi bolju funkcionalnost, nažalost zanemarujući proporcije :). "

 

 Realno, mislim da je primena ovog mozgolomeće-zadivljijućeg odnosa vrlo elegantna i šik, šta vi kažete?

«Prethodni   1 2