Četvrtak, Novembar 04, 2010

O novoj majspejsovoj strategiji

 Dosad ste verovatno čuli, novi Majspejs dolazi!!! 

Ne samo da je redizajniran nego označava početak kompletno novog pravca i strategije nečega što je u ne tako dalekoj prošlosti važilo za najbitniju socijalnu mrežu.

Kako oni kažu, novi majspejs bi trebao da bude transformacija iz "mesta za prijatelje" u "destinaciju za društvenu zabavu".

Profili, liste prijatelja i njuzfidovi će ostati tamo gde su bili ali se majspejs više neće koncentrisati na te stvari. Umesto toga, fokusiraće se na  "generaciju Y", na izvođače i zabavu koju ona preferira :). Nove opcije kao što je "Topic Pages" će pomagati korisnicima da lakše prate omiljene tv serije, muzičare, glumce i video igre.

 Majspejs uvodi i novu kategoriju korisnika - kustos. Ljudi koji prikažu veliko zanimanje ili znanje u nekoj popularnoj oblasti mogu dobiti status kustosa koji im pruža pristup mnoštvu alata za lakši pristup multimedijalnom sadržaju sajta i komunikaciju sa fanovima specifične subkulture.

Kompanija veruje da će se korisnici nakon povezivanja sa aktivnim kustosima daleko više angažovati u aktivnostima na Majspejsu.

"Fokusiraćemo se na četiri ključna ponašanja korisnika - otkrivanje, sakupljanje, povezivanje i stvaranje." kaže jedan od CEO-va. Majspejs želi da njihovi korisnici brzo dolaze do novih i interesantnih sadržaja preko Topic Pages-a, preporuka i njuzfida. Takođe žele da ohrabre kustose da ljudima olakšaju pronalazak sadržaja putem Topic Pages-a i Entertainment Hub-ova

 Povezivanje fanova, kustosa i zabavljača je treća i ključna stavka u praksi koju Majspejs otpočinje dok je stvaranje nešto što korisnici već rade sa svojim profilima. U Majspejsu znaju da je većina profila krajnje neukusno i kič dizajnirana pa zato ohrabruju ljude da se prebace na mnogo čistiji izgled, 3.0 dizajn sa mnogo hip dizajniranih tema.

 

  Redizajn izgleda kao potvrda nečega što smo već dugo vremena znali, snaga Majspejsa je u zabavi a ne u socijalnom mreženju. Odavno su izgubili tehnološku bitku sa Fejsbukom ali izgleda da tek sad shvataju da moraju da izadju iz njegove ogromne senke da bi napravili neki bitan zaokret.

 Nova strategija nosi prilično velike rizike. Najveći je što su se u neku ruku već pozicionirali kao proizvod za manju ciljnu grupu, generaciju Y. Drugim rečima, imaju mnogo manju bazu potencijalnih korisnika od Fejsbuka pa čak i Tvitera. Kao što sam ranije rekao, Majspejs je izgubio rat sa fejsbukom odavno.

Izvori bliski sajtu kažu da je kompanija jednostavno morala da posegne ka promeni jer bi da je ostala na starom bila osuđena na propast. Po novom dizajnu se vidi da su najzad shvatili ko su zaista posetioci Majspejsa i zašto su tu. Današnja mladež se međusobno povezuje putem Fejsbuka ali zabavne sadržaje i dalje pronalaze na Majspejs.

 

Iako nema garancije da će nova strategija okrenuti vodenicu na njihovu stranu, kombinacija bolje koncentrisanog nastupa i novog i trendi :) dizajna daje nadu da bi Majspejs mogao biti sposoban da napravi jedan opasan povratak. Najveća prepreka će biti kako ubediti ljude da im daju drugu šansu. 

 

Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me