Nedelja, Januar 09, 2011

Twitter Analytics, zašto besplatno?

Tviter je spreman da lansira servis Twitter Analytics koji omogućava korisnicima da prate popularnost svojih tvitova, svoju popularnost na sajtu i broj ritvitova i odgovora koji je svaki tvit dobio.


Ukratko, Tviter pokreće moćan servis od kojeg ide voda na usta ljudima iz marketing industrije.


Ne samo to, priča se da će servis biti potpuno besplatan!
Da li to znači da Tviter svesno baca  gomilu para u vatru?


Praćene društvenih mreža je veliko tržište i vest da će Tviter ponuditi svoj proizvod besplatno bi mogla potpuno pomrsiti konce trenutnim tržišnim liderima. "Social media monitoring" servis naplaćuje kompanijama od 10$ do nekoliko desetina hiljada dolara mesečno a za uzvrat im daju uvid u marketinška dostignuća na mrežama.
Radian6, dosta popularan alat te vrste, recimo naplaćuje od 600$ mesečno pa naviše.

Čudno, ali i male i velike kompanije su voljne da plate ovoliko, sve u želji da razumeju šta njihove mušterije govore o njima na društvenim mrežama i možda utiču na te konverzacije.


Međutim, nisu svi svesni postojanja kompanija za praćenje društvenih mreža. Tviter bi mogao imati ogromnu prednost tako što bi stavio svoj servis direktno pred svojih bezmalo 200 miliona korisnika. Sa cenama od recimo 10$  mesečno za privatna lica do nekoliko hiljada dolara za pravna, takav proizvod bi lako zaraditi stotine miliona dolara godišnje.


I zašto onda Tviter želi da ga ponudi besplatno?

Najočigledniji razlog je da žele da privuku mnogo novih a i zadrže postojeće kompanije tako što će im pružiti merljive podatke o marketinškim ulaganjima koja se još uvek smatraju fadom društvenih mreža. Mnogo apdejtova Tviter feed-a iziskuje velik napor, a bez ikakvih dokaza da takva aktivnost doprinosi poslovanju je pomalo besmisleno ulagati sredstva u održavanje Tviter naloga.
Sa detaljnim statistikama dostupnim svakome popravio bi se i dosta loš procenat korisnika koji posle pravljenja naloga ostaju aktivni na sajtu.


Postoji još jedan razlog zašto je dobro ponuditi društvenomrežno-analitički alat besplatno - Fejsbuk ga već nudi. Facebook Insights, koji pruža iscrpne podatke vlasnicima Fejsbuk stranica, omogućava novinskim agencijama, robnim markama i malim biznisima da optimizuju svoje Fejsbuk aktivnosti zarad ostvarivanja ciljeva.


Kada bi imali izbor između plaćanja Tviteru i besplatnog korišćenja Facebook Insights-a besplatno, verovatno bi dosta kompanija izabralo Fejsbuk kao svoju društvenu platformu broj jedan.


Briga za zadovoljstvo korisnika je možda takođe povukla Tviter.. Kada koristite nešto besplatno obično imate niska očekivanja u vezi sa kvalitetom usluge koju dobijate. Čim bi ti isti korisnici plaćali ne male svote novca došlo bi do potrebe za daleko većim korisničkim servisom.
Možda zapravo žele samo da navuku ljude. Dok se šuška da će ponuditi Analytics besplatno, nema razloga zašto ne bi mogli da naplaćuju neke dodatne opcije nakon što se korisnici naviknu na osnovne funkcije servisa.


...i na kraju da li ovo znači da se Tviter svesno odriče velikog novca?
Ne - na duže staze početna cena od 0$ bi čak mogla doneti veći profit.

 

Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me